چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارشنبه کشورهایی از آسیا، غرب آسیا و آفریقا شاهد انفجارهای مهیب بودند.

وقوع انفجار در ساختمان وزارت کشور افغانستان

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انفجار در ساختمان وزارت کشور افغانستان منجر به کشته شدن چهار نیروی پلیس این کشور شد. این انفجار در حالی به وقوع پیوست که طالبان تهدید کرده در انتخابات روز شنبه (16 فروردین) این کشور اخلال ایجاد می‌کند.

محمد کریم، یکی از شاهدان عینی که به منظور خروج از ساختمان وزارت کشور افغانستان به سمت در خروجی حرکت می‌کرد، گفت: در پی موج انفجار به عقب رانده شدم.

پلیس افغان این مرد را به همراه چند تن دیگر به منطقه امنی منتقل کرده است. یکی دیگر از افسران پلیس افغان نیز گفت، انفجار داخل ساختمان وزارت کشور رخ داد.

یک عامل انتحاری در لباس مبدل نیروهای امنیتی خود را در مقابل ورودی این ساختمان منفجر کرد و چهار افسر پلیس نیز کشته شدند. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

سه انفجار در دانشگاه قاهره

به گزارش مهر، شبکه المنار از انفجار دو بمب در نزدیکی دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره در پایتخت مصر خبر داد.

ایسنا نیز به نقل از اسکای نیوز عربی نوشت: منابع خبری چهارشنبه از وقوع سومین انفجار در مقابل دانشکده فنی و مهندسی قاهره و کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن چهار تن دیگر خبر دادند.

این سه انفجار در مقابل دانشکده فنی و مهندسی قاهره رخ داد. هدف اصلی این انفجارها پلیس ضد شورش بود که برای جلوگیری از تظاهرات دانشجویان وفادار به محمد مرسی، رییس جمهوری برکنارشده مصر در محل مستقر شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد، انفجار سوم بلافاصله پس از وقوع دو انفجار اولی در نزدیکی ایست بازرسی پلیس رخ داد اما هنوز از تعداد تلفات این انفجار اخیر اطلاعی در دست نیست. هویت افسر کشته شده در انفجارهای اولیه ژنرال طارق المرغوی اعلام شده است.

تلویزیون مصر نیز با اعلام اینکه معاون رییس دانشگاه قاهره از تعطیلی کلاس‌های درس خبر داده است، گزارش داد: این انفجارها در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی با دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قاهره رخ داد.

پلیس با اعلام اینکه هنوز از وجود قربانیان انفجار سوم اطلاعی در دست نیست، اعلام کرد: نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کرده و در حال بررسی محل برای یافتن مواد منفجره احتمالی است.

5 نفر در انفجار بانکوک کشته شدند

مهر در خبر دیگری به نقل از راشا تودی آورده است: انفجاری قوی در بانکوک پایتخت تایلند 5 کشته و 12 زخمی بر جای گذاشت. همچنین رسانه‌های تایلند از وقوع آتش‌سوزی در برخی از فروشگاه‌های بانکوک پی این انفجار خبر داده‌اند.

4 کشته بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در جنوب یمن

منابع یمن نیز از کشته شدن چهار نفر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در عدن در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، منابع یمنی از انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مرکز فرماندهی منطقه نظامی چهارم عدن خبر دادند. این منابع به وقوع درگیری‌هایی پس از این انفجار خودروی بمبگذاری شده اشاره کردند. این درحالی است که برخی منابع اعلام کردند: در اثر این حمله القاعده چهار یمنی کشته شده‌اند.

بمب جنگ جهانی دوم در تایلند منفجر شد

این گزارش می‌افزاید، بر اثر انفجار یک بمب بزرگ برجای مانده از جنگ جهانی دوم در یک انبار آهن قراضه در نزدیکی بانکوک پایتخت تایلند، هفت نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، کارگران این انبار روز چهارشنبه در حال جابجایی و برداشتن پوسته این بمب بزرگ 225 کیلوگرمی بودند که منفجر شد.

تارنمای روزنامه ملت تایلند نوشت کارگران که فکر می‌کردند این بمب خنثی شده است با استفاده از دستگاه برش فلز در حال تکه کردن بمب بودند که منفجر شد.

پلیس تایلند تایید کرد که هفت نفر بر اثر این انفجار کشته و 19 نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اورژانس شهر اراوان تایلند نیز اعلام کرد پنج نفر از کارگران در صحنه انفجار جان خود را از دست دادند. این انفجار بزرگ خانه‌ها را در شعاع 500 متری تخریب کرد.

انفجار انتحاری در نیجریه 15 کشته برجای گذاشت

ایسنا نوشت: عاملان انتحاری چهارشنبه در شمال نیجریه در یک حمله ناموفق به یک کمپانی دولتی نفتی 15 غیرنظامی را کشتند.

به گزارش رویترز، این عاملان انتحاری زمانی خود را منفجر کردند که سربازان ارتش نیجریه در پست بازرسی به سوی آنها شلیک کردند. در جریان این انفجار انتحاری 17 غیرنظامی و پنج سرباز ارتش نیجریه زخمی شدند.

کد خبر 254470
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز